Jäta vahele
TEAM3 – Koostöö on eduka tiimi alus

TEAM3 – Koostöö on eduka tiimi alus

Tekst ja fotod: Joana Jõgela

TEAM3 koostöö lauamäng

 

„Võta see kollane klots ja pane viimase klotsi peale!“

 

„Jaaa, see, viimane roosa klots seda on vaja!“

 

 

Ja neid lauseid oli veel ja veel, aga sellist tüüpi lausetest ei ole väga kasu, kui inimene, kes klotsidest õiget kujundit peab ehitama ei näe ise neid klotse. Värvid ei ütle temale sellel hetkel mitte midagi ja siit hakkaski kooruma mängu idee: kolm tegelast peavad tegema koostööd.

"TEAM3", nagu nimigi ütleb, on tiimimäng, mida saab mängida kolmekesi. Esimene tegelane mängus on pime, aga tema ülesanne on ehitada valmis õige kujund. Teine tegelane teab, mida tuleb ehitada, aga ei oska rääkida. Selle jaoks tulebki appi kolmas tegelane, kes näeb ja kuuleb ja oskab rääkida ehk siis vahendab infot mitte-rääkija ja mitte-nägija vahel.

Kõrvalt vaadates osutus just viimane roll õpilastele kõige keerulisemaks, aga seda ainult esimeses voorus. Ilmselt on põhjus väga lihtne: temal ei olnud antud hetkel ühtegi kitsendust oma tegevuse osas ja ilma vastava kogemuseta (õpilane pole veel ise ehitanud ega näinud kaarti, kus peal on kõik informatsioon) ennast kellegi teise rolli panna on kaunis keeruline. Samas oli nii vahva vaadata, et iga järgmise vooruga said õpilased aru, kuidas paremini meeskonnana töötada. Ühtlasi kompasid nad natukene ka mängureeglite piire, kui mõnel korral mitte-rääkija žestikuleerimise asemel näpuga osutamise teed läks, aga informatsioon sai edastatud ja kujund valmis, seega kõik sujus!

TEAM3 koostöö lauamäng

Õpilased tõesti toimisid meeskonnana juba mängu esimesest minutist ja kujundid, mida poole tunni jooksul valmis ehitati olid kaunis keerulised. Poole tunniga jõudsid õpilased keskeltläbi 6-7 kujundit valmis, seega sai iga õpilane olla kõigis rollides 2 korda.

Õpetajana elasin ka mina mängu jooksul õpilastele kaasa ja hoidsin vahepeal hinge kinni, kui kujundi kalle hakkas juba Pisa torni meenutama ja oli oht, et kogu töö ja vaev on hetkega jälle laua peal laiali. Tuleb tõdeda, et paaril korral see ka juhtus. Veel olid armsad momendid, kui informatsiooni omav ja seda vahendav õpilane taipasid, et nad tõesti on ühel lainel ja koostöö sujub. See pisikene naeratus üksteisele, justkui heakskiit, et informatsioon on kätte saadud ja õigesti edastatud, tegi päeva helgemaks.


Poole tunni jooksul arenes nii õpilaste meeskonnatöö oskus kui ka empaativõime, aga nagu minu õpilaste puhul oli näha, siis ka isu mängida, sest peale koolipäeva jätkus "TEAM3" mängimine juba õpilaste vabast ajast. Meeskonnatöö õppimine ja arendamine läbi sellise mängu on lihtsalt imeline ja õpilastele väga nauditav tegevus!

Eelmine Minu esimene Essen SPIEL
Järgmine Kas magnetmänguasjad on väikelastele ohutud?

Viimane kommentaar

Kommentaar vajab administraatori kinnitust enne avalikustamist.

* Kohustuslik väli