KINGIIDEED: NOORTELE
Noortele jõulukinki valides ära unusta lauamänge! Lauamänge leidub igale maitsele – neile, kellele meeldivad tavapärased lauamängud, suhtlemine ja mõistatused, neile, kellele meeldib lugeda ja veeta pigem aega omaette kui ka neile, kes naudivad hoogsamaid tegevusi.
"Kluster" on mäng, mis kindlasti noorte lemmikute seas. Enam lihtsamate reeglitega mängu pole olemas. Selle lihtsus ja põnevus võlub täielikult ka kõige püsimatuma sõbrakese. Lihtsalt võta magnetid ja aseta neid nöörist moodustatud ringi. Aga ole ettevaatlik! Seal juba asetsevad magnetid on kerged sinu asetatu külge haakuma ning kui see juhtub, pead kogu puntra üles korjama! Võidab mängija, kes esimesena oma magnetitest lahti saab.
Uskumatult lõbus, tõeliselt lihtne ja siiski täis strateegiat!
Suurepärane kingitus noorele on lauamängusarja EXIT põgenemistoa mäng, iseäranis juhul, kui kingisaajale meeldivad põgenemistoad. Põgenemistoa mänge saab mängida sõprade ja perega või soovi korral ka üksi. Põgenemistoad on jätkuvalt väga menukad ning põgenemistoa mängu abil saate need tuua oma koju!
Mängus tuleb piiratud aja jooksul põgeneda mõnest paigast ning teha selle nimel teiste mängijatega koostööd. Ühe mõistatuse vastus viib teise mõistatuseni. Kui mõistatust ei õnnestu lahendada või jääd toppama, saab abi kolmest vihjekaardist: esimeselt leiad põgusaid, teiselt veidi täpsemaid vihjeid ning kolmandalt mõistatuse vastuse. Niisiis saavad mängijad ise valida, mil määral nad abi vajavad ja kasutada vastavalt kas ühte või mitut vihjekaarti.
Põgene "Mahajäetud metsamajast", "Salajasest laborist", "Vaarao hauakambrist" või lahenda mõistatus "Surnud mees Idaekspressis".
Kui noorele meeldib lugeda või talle meeldivad põgenemismängud, võib teda köita seiklusraamat "Pantvang", milles kohtuvad lugu ja mäng. Tegemist on koomiksiga, kus mängija kehastab peategelase rolli. Loo käigus tuleb langetada otsuseid ja teha valikuid, mis määravad loo edasise käigu ja suunavad mängija raamatu mõnele varasemale või järgmisele leheküljele. Pead olema tähelepanelik, et märgata vihjeid piltidel ning pingutama, et langetada õigeid otsuseid. Kui mängu kaotad, saad kohe uuesti proovida. Lihtsalt ava taas esimene lehekülg ja tegutse uuel katsel teisiti ning vaata, kas õnnestub sel korral mäng võitjana lõpetada.
Neile, kellele meeldivad seltskonnamängud, sobib sõnamäng "Codenames", mida on tore mängida nii pere kui sõpradega. Mängus võistlevad kaks meeskonda selle nimel, kes saab esimesena ühendust kõigi oma agentidega. Selleks tuleb anda meeskonnakaaslastele vihjeid. Vihjata tohib vaid ühe sõna ja numbriga, sõna millega võib viidata mitmele koodnimele ehk sõnale mängulaual ja number mitmele sõnale vihjad. Näiteks "vesi 3" tähendab, et vihjad laual kolmele sõnale, mis seostuvad veega. Seejärel püüavad meeskonnakaaslased arvata ära õiged koodnimed, püüdes samal ajal vältida vastasmeeskonna agente. Loomulikult soovivad mõlemad meeskonnad vältida salamõrtsukat, kelle otsa sattumine toob kaasa kohese kaotuse.
"Codenames" originaal versioonis antakse vihjeid SÕNAkaartide kohta.
"Codenames Pictures" otsitakse vihjeid ja seoseid PILDIkaartide seast.
"Codenames Duet" on versioon spetsiaalselt kahekesi mängimiseks. Kordamööda antakse üksteisele ühesõnalisi vihjeid, samal ajal üritab teine mängija ära arvata laual olevat õiget sõna.
Seltskonnamängudest jõuab lemmikute hulka kindlasti ka "Ainult Üks". See on lõbus sõnaseletus- ja ära arvamise mäng, kus kõik mängivad ühes tiimis ja teevad koostööd, et aidata kaasmängijatel sõnu ära arvata. Kõigil mängijatel on alus, millele vihjeid kirjutada ning kustutatav marker. Püüa mõelda ühesõnaline vihje, mis on piisavalt selge, et arvaja suudaks mõista, millest jutt ning samas piisavalt originaalne, et keegi teine sama vihjet ei kirjutaks. Korduvad vihjed eemaldatakse mängust ja arvajale jääb selle võrra vähem vihjeid.
2021. a. parim lauamäng "MicroMacro: Krimilinn" pakub täiesti omanäolist mänguelamust, mis ei jäta kedagi külmaks. Mõeldud 1-4le mängijale ning pakub seega meelelahutust nii mõnusal koosviibimisel kui ka üksi kodus nuputamiseks. Mäng kujutab endas hiiglaslikku mustvalget linnakaarti ja 16 lahendamist vajavat kuriteojuhtumit. Mängijad hakkavad üheskoos kaardilt otsima vihjeid, jõudes tasapisi kuritööde lahendusteni. Detektiivitöö on lihtne kui leiad õige vihje!
Väga hea valik noortele on "Black Stories" mängud, mida on hea mängida koos sõpradega. Need on suurepärased ainuüksi seetõttu, et mängimiseks pole vaja lauda ega ettevalmistusaega. Mängida saab igal pool – autosõidu ajal, matkal, diivanil mõnuledes või rongi oodates. Valida tuleb vaid mängujuht, kes loeb kaardilt ette mõne veidra, hirmsa, tobeda või salapärase juhtumi lühikirjelduse ja küsib teistelt mängijatelt, mis juhtus. Vaid mängujuht võib vaadata kaardi tagaküljelt selgitust, teised mängijad peavad lahenduseni jõudmiseks küsima temalt kas-küsimusi. Ära muretse tobedate küsimuste pärast, sest sageli viivad just need õige vastuseni, mis üllatab kõiki. Kui lugu on lahendatud on kogu seltskond kõik koos võitnud!
Kingisaaja armastab kiireid mänge, kus teiste järel ootamist ei ole? Kraba "Sushi Go!" – vahva, tempokas ja lõbus kaardimäng. Mängijad jagavad omavahel sushit, püüdes sealjuures parimad palad endale krabada ning ka magustoidule ruumi jätta.
Rääkides tempokatest mängudest. Neile, kes naudivad hoogsamaid mänge, meeldib kindlasti osavusmäng "KLASK", mis on põnev ja energiline meelelahutus kogu perele või sõpra seltsi. Selles uutmoodi võistlusmängus liigutavad kaks mängijat magnetilist juhtpulka, millega püüavad lüüa palli vastase väravasse. Mängule lisab põnevust seegi, et mängijail tuleb vältida oma väravasse kukkumist, mängunupu üle kontrolli kaotamist ning valgeid magneteid mängulaual. Kui lauamängud oleksid filmid, oleks "KLASK" kindlasti põnevusfilm! Mängijad ei pea ootama oma mängukorda, vaid tegutsevad üheaegselt! Võidab mängija, kes teenib esimesena kuus punkti.
Lauamäng "KLASK" on mõeldud kahele mängijale ning kestab umbes 10 minutit. Lühike mänguaeg on eelis, sest nii saate korraldada pere või sõpradega turniiri! Mängu reeglid on lühikesed ja selged ning mäng ise nii tempokas, et ühest korrast ilmselgelt ei piisa!
Kui noorele meeldib ennast proovile panna, meeldib talle kindlasti "The Mind Extreme". See on menuka koostöömängu „The Mind“ järg, mis on lisandunud reeglite tõttu oma eelkäijast veidi keerulisem. Mängijatel tuleb laduda numbrikaardid 1–50 kahte pakki, ühte kasvavas ja teise kahanevas järjekorras. Milles seisneb ülesande keerukus? Kaardid tuleb seada õigesse järjekorda täielikus vaikuses ilma neid üksteisele näitamata! Kas suudate mõista teineteist sõnadeta ja ülesande edukalt täita?
Kui kingisaaja tähelepanu on pärast "Stranger Things" maratoni pälvinud Dungeons&Dragons, aga veel ei ole selle kuulsa rollimänguga tutvust teinud, siis miks mitte pakkuda selleks võimalus kinkides alustajale mõeldud "D&D starter set".
Viimane kommentaar