Jäta vahele
Alates 15.juulist on meie Tasku keskuse pood kolimas📦... üle koridori 😄. Ootame kõiki peatselt uut ja suuremat poodi uudistama!✨🤩
Alates 15.juulist on meie Tasku keskuse pood kolimas📦... üle koridori 😄. Ootame kõiki peatselt uut ja suuremat poodi uudistama!✨🤩
Kingiideed: koostöömängud

Kingiideed: koostöömängud

Ei jaksa kogu aeg omavahel võistelda? Tahaksid pigem ühendada jõud ja koos mängu vastu mängida? Kas üks mängija kipub alati üksi võitma? Koostöömängud on hea vaheldus palju enam levinud võistluslikele mängudele. Koostöömängudes ei pea olema vaid üks võitja ja ülejäänud kaotamas, vaid on võimalus koos ühiselt võita. Siiski, hooletu mäng või liiga raske väljakutsetase võib luua olukorra, kus keegi ei võida.

Ainult üks

„Ainult üks“ on sõnaseletusmäng, kus kõik keerleb “ainult ühe” ümber. Ainult ühel mängijatest on ainult üks võimalus ära arvata ainult ühesõnaline vastus. Kõik teised mängijad kirjutavad oma tahvlikestele ainult ühest sõnast koosneva vihje ja võrdlevad neid salaja. Kui mõni vihje kordub ja seda pole ainult üks, siis arvaja seda vihjet ei näe. Seetõttu tuleb anda hea ja selge vihje, aga mitte nii ilmselge, et ka teised mängijad sama vihje annaks.
Kõik mängijad moodustavad ühise meeskonna ja skoori saab võrrelda vaid enda varasemate tulemustega ja näha, kas on olnud areng või on tabanud ebaõnn. Kas suudad ära arvata, mida vihjatakse sulle sõnadega “magus” ja “Belgia”?

Ainult üks

Ainult üks

Pandemic 

Koostöömängus „Pandemic“ leiame end meditsiinitöötajate rollis, kelle ülesandeks on päästa maailm. Maailmas on korraga liikvel neli väga ohtlikku haigust ja vaid meie saame leida vaktsiinid. Iga käiguga läheb maailm aina enam hukka ja haiguspuhanguid tuleb juurde. Kas suudame maailma ära päästa enne, kui haiguskollete ja epideemiate kogus ületab kriitilise piiri?

Iga mängija saab endale erivõimega tegelase, kelle jaoks on üks või teine mängu element lihtsustatud. Oma käigus saad teha vaid loetud tegevused ja juba on aeg tõmmata uusi haiguse leviku ja vaktsiini loomise jaoks vajalikke kaarte. Kas suudame leida vajaliku info ja koondada see õigete inimeste kätte ning luua ravimid enne, kui maailm lõppeb?
Mängu muudab tugevalt ka mängijate arv - kahekesi on raske jõuda igale poole maailmas, kuid neljakesi on jälle mängija kahe käigu vahel juhtumas kordades enam halba.

Pandemic

Pandemic

Gloomhaven

Väga pikalt BGG foorumi parimate mängude esikohal olnud „Gloomhaven“ viib meid mitmeks sajaks tunniks fantaasiamaailma. Mängijad kehastuvad erinevateks tegelasteks, kes peavad koos jälile jõudma Gloomhaveni linna saladustele ja aitama linnal kasvada.
Kõik mängu tegelasklassid on asümmeetrilised ja kaugeltki kõik ei ole kohe alguses kättesaadavad. Mängu käigus avanevad uued võimalused uute tegelaste, uute missioonide, uue varustuse ja palju muu näol. Vaid koostööd tehes on võimalik mängus edukalt edasi liikuda ja läbida unustamatu seiklus.

Igal tegelasel on mängus oma unikaalne kaardipakk. Käigu alguses valid kaks kaarti kuni kogu pakk on läbi käidud, misjärel saad kõik kaardid, peale ühe, kätte tagasi. Missioon lõpeb, kui kõigil mängijatel on kaardid või elud otsas või kui ülesanne on edukalt täidetud.
Kuigi iga missioon kestab vaid tunni või paar, siis mängus on 101 võimalikku missiooni. Siiski, vaid ühekordsel mängimisel neid kõiki läbi ei mängita. Mängu vältel pead tegema otsuseid, keda aidata ja keda takistada ning seeläbi jäävad mitmed võimalused mängijatele kättesaamatuks.

Gloomhaven

The Crew

Koostöömängus „The Crew“ oleme kosmoseavastajad, kes otsivad meie päikesesüsteemi 9. planeeti. Selleks tuleb hoida kosmoselaev töökorras ja ohutult liiklemas. Kogu mäng käib tihide peale ehk kes mängib suurima õiget värvi kaardi, võidab vooru. Aga eesmärk ei ole mitte kõige enam voorusid võita, vaid et õiged inimesed võidaksid õigeid voorusid. Asja teeb keeruliseks aga see, et me ei tea, mis kaardid teistel käes on ja oma käe kohta saame anda vaid väga piiratud infot. Enda käe ja varem väljamängitud kaartide alusel tuleb mõista, mis on teistel käes ja milline on parim viis enda käes olevaid kaarte mängida.
Mängus on 50 missiooni, mis algavad lihtsalt ja lähevad aina keerulisemaks. Samuti muutub ka mängu taustalugu. Kui alguses on muredeks vaid meeskonna valimine, siis mängu vältel tuleb üle elada nii asteroidi väljasid kui ka muid kosmose ohtusid.

The Crew

The Mind

Mängida kamba peale välja käest numbrikaardid 1-100 kasvavas järjekorras. Tundub lihtne? Aga kui mängus ei ole kõiki numbreid, omavahel rääkida ei tohi ja samas ei tohi ka ühtegi viga teha? Kas suudad ära tunnetada olukorra, kus just sinu käes on kõige väiksem number?
Koostöömängus „The Mind“ on eesmärgiks just see. Iga mängija saab vastavalt voorunumbrile kätte paki kaarte ja koheselt on selle mängija käik, kelle käes on väikseim number.
Mäng töötab kõige paremini, kui mängijatel on väga hea omavaheline tunnetus ja üksteise taju, mis loodetavasti mängu vältel veelgi paremaks muutub. Vaadakem üksteisele silma ja tunnetagem ära, kes on liiga kärsitu ja kes mõtleb liiga kaua.

The Mind

EXIT mängud

„EXIT“ mängud pakuvad põgenemistoa kogemuse kodust väljumata. Iga „EXIT“ mäng on 2-4 mängijale suunatud pooleteist tunni pikkune seiklus. Iga lahendatud müsteerium annab uue vihje ja mõistatuse ja mängu lõpuks olemegi pääsenud.

Suur võlu ja eripära neis mängudes on unikaalne kogemus mängukomponentide osas. Mängu käigus tuleb nii kaarte kui ka raamatut ja esemeid voltida, lõikuda ja kombineerida, et leida just see õige vastus. See aga tähendab, et mängu ei saa mängida mitu korda.

Kui aga kuskilt põgeneda ei soovi, siis EXIT: Surnud mees Idaekspressis“ paneb meid detektiivi rolli ja meie eesmärk on leida mõrvar enne, kui rong jõuab lõppjaama.

EXIT: Vaarao hauakamber

EXIT: Surnud mees Idaekspressis

MicroMacro: Krimilinn

„MicroMacro“ krimilinnas leiame end detektiivi rollides. Hiiglaslikul ja kaunil 75 x 110 cm mängulaual on peidus 16 kriminaalset juhtumit, mida lahendada. Juhtumid on erineva teema, pikkuse ja raskusega, pakkudes varieeruvat mängukogemust. 

Kõige parem on mängu mängida nii, et vaadatakse koos suure kaardi pealt kogu juhtum ära. Otsitakse üles ajend, kuritöö ja tagajärjed ning alles siis kontrollitakse suunavate küsimuste abil, kas midagi on jäänud kahe silma vahele.

Hoolikam silm märkab ära ka selle, et pärast juhtumite lahendamist on siiski kaardil hunnik muid juhtumeid, mille kohta suunavaid küsimusi ei ole.

MicroMacro: Krimilinn 2

MicroMacro: Krimilinn 2

Eelmine Kingiideed: nuputamismängud
Järgmine Kingiideed: hubased õhtud kahele

Viimane kommentaar

Kommentaar vajab administraatori kinnitust enne avalikustamist.

* Kohustuslik väli