Jäta vahele
SmartGames arendavad mängud

SmartGames arendavad mängud

Tekst: Britt Ernewein, britiblogi.ee

Meie peres armastatakse lauamänge peaaegu, et sama palavalt kui õunakooki või taevas vikerkaare märkamist. Ühesõnaga: palju! Ning lisaks kasvavad meil siin ka suured nuputamishuvilised. Kelle lemmikuks ristsõnad, kellel sudokud, kes armastab loogikaülesandeid ja kes hoopis mõistatamist. Teate, kuhu ma sihin? Sinna, et SmartGames on ühendanud meie pere kaks lemmikut: mängimise ja nuputamise.

SmartGames arendavad nuputamismängud

Ja kui ma nüüd küsiks, et millised mängud on meie pere laste kõige suuremad lemmikud, siis aimaks te juba ise ka vastust! No ja ma ütlen päris ausalt, et kui lapsed on magama läinud, siis panen ma mõnikord ka enda aju jõutrenni tegema, sest mitmed SmartGamesi valikus olevad mängud on sellised, et wizardi tasemele jõudes võtab ka täiskasvanul kohati kõrvadest tossu välja ajama!

Neid toredaid üksinda nuputamiseks (et ülejäänud pere saaks kõrval röökida „EIIII, MIDA SA TEED, NIIIIIMOODI HOOPIS) mõeldud mänge on meil kodus küll nii palju, et üksteise otsa asetades saab neist kuhja, mis pesamunast kõrgem, mistõttu jagan täna teiega vaid mõnda hetke suuremat lemmikut!

KOLM PÕRSAKEST

"Kolm Põrsakest" on me kolmeaastase tütre suur lemmik ja sobibki minu meelest ideaalselt esimeseks nuputamismänguks. Lugu ise on pisikestele tuttav ning mänguga tuleb kaasa ka väike sõnadeta raamat, mis innustab ka last ennast lugu jutustama.

Nuputamisülesanded on jagatud kaheks: hundiga ja hundita. Esimesel puhul tuleb põrsad ja hunt asetada mängulaual nii nagu valitud juhis näitab, ning leida majakestele laual koht, et põrsad jääksid majadesse peitu ja hunt õue. Ilma hundita mängides tuleb majad asetada aga nii, et põrsad jääksid õue.

Kõik mängu osad on käes hoidmiseks just paraja suurusega ja mugavad, nii et ka mitte kõige osavama peenmotoorikaga väikelaps saab nende käsitlemisega hõlpsalt hakkama. Lühidalt: väga hea mäng arendamaks loogikat ja õppimaks juhiseid järgima! 

SmartGames. Kolm Põrsakest. Three Little Piggies. 

Squirrels go nuts 

"Squirrels go nuts" on nuputamismäng, mida fännab südamest üks kuueaastane ja millega on ühel kolmekümneaastasel üks suur kana kitkuda (vt. ka eelmainitud jutt kõrvadest tuleva tossu kohta). Siin on tegu täpselt sellise nuputamismänguga, mille ülesanded on jaotatud erinevatesse raskuastmetesse.

Mängu põhimõte on lihtne: iga orav peab oma pähkli auku kukutama. Tean-tean, kõlab lausa absurdselt kergelt, eks..Aga pole! Sest need oravad on muudkui teineteisel ees või on mõni rumal orav (ei tea küll kelle käsul, eks) oma pähkli täiesti valesse auku kukutanud ja.. Ehk siis täpselt selline mäng, mis sobib hästi nuputamiseks ka lastele, kui ka sisustama
täiskasvanute õhtuid, kes siis ükshaaval mängulaua ette võtavad ja enesekindlalt mühatavad „ei no, kuidas sa ei saa, ma kohe näitan sulle!” 

SmartGames. Squirrels go nuts. Nuputamismäng 

Ghost Hunters

"Ghost Hunters" võlus mu kaheksaaastast tütart sellega, et kui suur osa SmartGames mängudest hõlmavad endas mängunuppe tegelastega, mida liigutada, siis selles kummitusmängus on tegu hoopis erinevate kaartide ja läbipaistvate tükkidega, mis kujutavad taskulampe.

Vali aga endale sobiv kummituskaart ning leia seejärel moodus, kuidas taskulambid sellele asetada nõnda, et iga kummitus oleks valgusvihus. Nagu ka teiste selle firma mängude puhul, on ka siin minu meelest mängu disain igati kiiduväärt ja teistest mängudest veidi erinev ülesehitus ka väga köitev!

SmartGames. Ghost Hunters. Nuputamismäng 

Road Block

"Road Block" on mainitud mängudest meie peres kõige uuem, aga riiulil pole seda ühelgi päeval näha olnud! Pole hetke, mil see mõnes lastetoas poleks, juures laps, kes politseiauto sireeni imiteerib ja proovib leida moodust röövli blokeerimiseks. Sest just see mängu eesmärgiks ongi: valitud ülesande järgi tuleb mängulauale asetada hooned ning röövel ja seejärel kanda hoolt selle eest, et kurikael ei pääseks pagema!

Selle mängu puhul meeldib mulle lapsevanemana hoopis üks üllatav aspekt: eluline! Minu meelest on nii uskumatult tore, kui mäng ärgitab muuhulgas ka vestlust. Miks politsei röövlit püüab, kuidas politseinikud omavahel suhtlevad, et teada kes ja kuhu läheb? Rääkimata sellest, kui arendav on selline paigutamismäng lapse loogikale ja analüüsivõimele!

SmartGames. Road Block. Nuputamismäng

Asteroid Escape

Suureks hitiks on meie kodus ka "Asteroid Escape", sest kosmosetemaatika on meie seinte vahel viimasel ajal väga aktuaalne. Selles mängus tuleb kosmoselaev asteroidide vahelt välja päästa ja mängulaualt välja saada. Asteroidid on aga erineva suurusega ja jäävad üksteiselegi ette.

Oma olemuselt meenutab see ehk natuke hullude oravate mängu, sest liigutada tuleb mängulaual juba olevaid tükke, mitte leida koht nendele, mida laual pole. Lapsed armastavad võrdselt mõlemaid mängutüüpe, aga mulle endale tundub, et täiskasvanute jaoks on ehk sellised „liiguta juba olemasolevat” mängud ehk isegi natuke põnevamad!

SmartGames. Asteroid Escape. Nuputamismäng.

Eelmine Mängud õppetöös: "EXIT: Salajane labor"
Järgmine "Tiivulised" ostuga toetad Eesti lindude pesitsusrahu

Viimane kommentaar

Kommentaar vajab administraatori kinnitust enne avalikustamist.

* Kohustuslik väli