#veeremetasakaalu

23.03.2021

 

TOETA ENNAST LÄBI MEELDIVATE EMOTSIOONIDE KOGEMISE

Meie vaimsele tervisele on kahtlemata kõige kasulikum, kui lubame endal tunda ja kogeda erinevaid emotsioone. Aga vahel aitab tasakaalu hoida, kui proovida teadlikult suurendada just meeldivate emotsioonide kogemist. Meeldivad emotsioonid on näiteks: rõõm, tänulikkus, siirus, huvitatus, lootus, uhkus, lõbustatus, inspiratsioon, imetlus, armastus, üllatus, rahu.

 

OSALE VÄLJAKUTSES #VEEREMETASAKAALU

Peaasi.ee juhib tähelepanu vaimse tervise vitamiinidele: uni, toitumine, füüsiline aktiivsus, suhted ja meeldivad emotsioonid. 

Käimas on meeldivate emotsioonide nädal ja mis võiks olla veel mõnusam emotsiooni looja kui mäng! 

Löö kaasa #veeremetasakaalu väljakutses!

VÕTA TÄRING,

VEERETA seda ja

VAATA, millise vaimse tervise vitamiini tegevuse sa endale tänaseks veeretasid ning vii see ellu!

Suhtlemine ja heade suhete hoidmine

Teadvustame, et olles lahke ja heatahtlik teiste vastu, toetame ka enda vaimset tervist ja heaolu.

Võta teadlikult aega panustada heade suhete hoidmisse. Helista armsale sõbrale või pereliikmele või miks mitte võtta täna see aeg, et helista sellele sõbrale, kellele oled juba pikalt plaaninud helistada, aga ei ole selleni veel jõudnud. 

Miks mitte korraldada oma lähedastega mõnus virtuaalne lauamänguõhtu. Ajal, mil sõprade ja lähedastega kohtumine ei ole alati võimalik, on parimaks võimalikuks lahenduseks videokõned. Lisa oma vestlustesse mängurõõmu ja unustage natukeseks kõik see, mis väljaspool toimub. Kuidas videokõne teel lauamänge mängida? Loe siit!

Tasakaalustatud toitumine

Söömine toetab vaimset tervist kui kuulame oma keha vajadusi ja hoolitseme täisväärtusliku toiduga oma keha eest. Valime toidu vastavalt meie keha vajadustele ja samal ajal naudime seda toitu.

Vali toit, mis toetab sinu tervist ja võta aega toidu nautimiseks.

Puhkus ja uni

Puhkamine ja uni on olulised alustalad vaimse tasakaalu hoidmiseks ja oluline on teadlikult võtta puhkamiseks ja magamiseks aega.

Leia ka kiires päevas aega puhkamiseks (olgu see kas või 5 või 15 minutit). Kui päev möödub kiirelt, püüa õhtul leida rohkem aega puhkamiseks ning plaani oma ööuni varasemaks, et keha saaks ööga kenasti välja puhata. 

Meeldivate tunnete kogemine

Meeldivate tunnete ja elamuste kogemine aitab luua tasakaalu. Kui me teame, mida meile meeldib kogeda, siis saame neid tundeid ja kogemusi teadlikult juurde luua.

Tee midagi, mis sinus päriselt hea tunde tekitab. Tegele mõne oma hobiga, loe head raamatut, mängi lauamängu, tee oma lemmikule pai ja minge jalutuskäigule... vali mis iganes sinule päriselt rõõmu toob!

Lauamängud on suurepärane viis tuua oma päeva rohkem põnevust, elevust, rõõmu ja naeru. Hetkel ei ole paljudel meist võimalik suurema seltskonnaga lauamänge mängida, aga see ei tähenda, et kodusest mängurõõmust peab loobuma. On rohkelt mänge, mis sobivad kahekesi mängimiseks, kirjutasime sellistest mängudest siin. Ja kui mängijaid on kodus rohkem, aga sooviks uusi vahvaid lauamänge proovida, siis viska pilk peale möödunud aasta kõige populaarsematele mängudele siin.

Liikumine

Liikumine aitab hoida tasakaalu ja selleks pole vaja palju pingutada. Juba 20 minutit päevas mõõduka intensiivsusega liikumist (näiteks kõndimine nii, et ajab kergelt higistama ja hingeldama) on vaimset tervist oluliselt toetav, aitab vähendada stressi, paremini lõõgastuda ja tõsta meeleolu.

Tee oma lemmiktrenni, kuula oma lemmikmuusikat ja tantsi, mine mõnusale jalutuskäigule või leia muu meeldiv tegevus, mis sind liikuma paneb.

 

#veeremetasakaalu väljakutse eesmärk on juhtida tähelepanu ja toetada vaimset tervist läbi meeldivate emotsioonide kogemise. 

 

Vaimse tervise vitamiinide test

Mil moel Sina praegusel ajal oma vaimset tervist tasakaalus hoiad?

Tee vaimse tervise vitamiinide test siin!